לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

טיולים בדרום ספרד

טיולים בדרום ספרד

אזור דרום ספרד התגלה בשנים האחרונות במלוא הדרו על ידי התיירים הישראליים. אם בעבר טיולים בספרד נערכו בעיקר בברצלונה או במדריד – שמצדיקות ביקור כשלעצמן – כיום רבים שמים פעמיהם לחלק הדרומי של המדינה. טיולים בדרום ספרד מציעים הכל מהכל: חופים לצד נופים, ערים מול הרים, כפרים מסורתיים, תרבות עשירה (מישהו אמר פלמנקו?), אוכל מצוין ואנשים חמים. לא
צריך יותר מזה לטיול מהנה בן מספר ימים, או אפילו שבועות.

סביליה

סביליה היא במידה לא מבוטלת העיר המסקרנת ביותר בדרום ספרד. היא מרהיבה ביופיה, כשכל הליכה ברחובות העיר עשויה לחשוף אתכם לאתרים מסקרנים. הקתדרלה העצומה ועוצרת הנשימה של סביליה (אורך של כ-126 מטר ורוחב של כ-76 מטר) נחשבת לגדולה ביותר מבין הקתדרלות הגותיות בעולם ולשלישית בגודלה מבין כלל הקתדרלות. היא שימשה בעברה מסגד, ואפשר למצוא בה כיום מוטיבים מהנצרות ומהאיסלאם כאחד. הקתדרלה מציגה פאר בכל פינה, כשה”תפריט” כולל עמודי קשתות, פסלי זהב, מזבח וכמובן שאת מגדל הפעמונים, החירלדה, שטיפוס אליו יציע לכם תצפית עוצרת נשימה על העיר.

סיורים מודרכים בסביליה, וטיולים בעיר כמכלול, לא יפסחו על ארמון האלקזאר, הנמצא בסמוך לקתדרלה. ארמון זה נבנה במאה ה-13 והפך לאחד מסמלי העיר. אפשר להקדיש לו מספר שעות עד יום שלם: לבקר בחדרים ובאולמות, לראות את העיטורים הרבים, הפסיפסים והקישוטים (מדי פעם תמצאו גם מגן דוד, למרות שהעיצוב הוא מורי-נוצרי בעיקרו), לטייל בין גנים עמוסי צמחים, בריכות דגים, מזרקות, פסלים ועוד.

כיכר ספרד (אספניה) היא כיכר הנחשבת לאחת המרשימות בספרד כולה. צורתה חצי עיגול וסביבה מבנה עוצר נשימה באורך של כ-200 מטרים הבולט באריחיו הצבעוניים. בכיכר תמצאו 50 ספסלים צבעוניים, שכל אחד מהם מייצג מחוז אחר בספרד, לצד אגם בו אפשר לשוט בסירות משוטים, גשרים ועוד. מהכיכר מומלץ להמשיך לפארק מריה לואיזה הסמוך, שמציע לא מעט נקודות עניין: אגמים עם ברבורים וברווזים, מדשאות, פסלים וגם יונים, שתמצאו אותן בכמויות מסחריות בכיכר אמריקה שבדרום הפארק.

סביליה הוא המקום המושלם להיחשף לתרבות הפלמנקו, שהתחילה וצמחה באזור זה. בעיר יש מספר מקומות שמציעים מופעי פלמנקו אותנטיים ומהוקצעיים – למשל המופע ב-Casa de la Memoria שכולל רקדן ורקדנית, נגן וזמרים. בעיר יש מוזיאון פלמנקו חביב, שיחשוף אתכם להיסטוריה של הריקוד וילמד אתכם איך הוא הפך להיות מזוהה כל כך עם ספרד כולה.

להזמנת סיורים בעברית בסביליה – לחץ כאן

סביליה

מלאגה

עיר הנמל מלאגה, בירת קוסטה דל סול, מקבלת אף היא תשומת לב הולכת וגוברת. יש בה מספר אתרים שאסור לפספס: מבצר אלקזבה מהמאה ה-11 אשר בסמוך לו אמפיתיאטרון רומי, מצודת ג’יברלפארו המורית, הקתדרלה העצומה (אחת היפות בספרד), הנמל התוסס וכמה מוזיאונים חביבים מאד: מלאגה היא המקום בו נולד האמן הנודע פאבלו פיקאסו. במהלך השהות בדרום ספרד מומלץ להקדיש למלאגה לפחות יום אחד.

עיירות החוף של קוסטה דל סול

ברד ירד בדרום ספרד? יכול להיות, אבל המציאות היא שברוב ימות השנה מזג האוויר שם מצוין. בקוסטה דל סול, “חוף השמש”, תמצאו מספר עיירות חוף שמצריכות ביקור. טורומולינוס, כפר דייגים בעברו, נחשבת לאחת המפותחות שבהן: היא כוללת טיילת ארוכה ועמוסת מסעדות ומקומות בילוי, גנים בוטניים מקסימים, פארק ובמרכזו אגם ועוד. מרבלה היא עיירת חוף החביבה במיוחד על סלבריטאי העולם, כשמומלץ לבקר גם בחופים של מיחאס. מי שממשיך לאורך החוף יוכל להגיע עד למצוק גיברלטר (מובלעת בריטית בתוך ספרד), לטפס לראש המצוק, לבקר במערת נטיפים עוצרת נשימה וכמובן שלהגיד שלום לקופים הרבים המסתובבים שם חופשי.

הכפרים הלבנים

אחד ממוקדי העניין של אזור דרום ספרד הוא הכפרים הלבנים, המכונים כך על שם הגוון המרכזי של הבתים בהם (גוון שנועד להתמודד עם החום הרב השורר באזור). יש בדרום ספרד עשרות כפרים לבנים, כל אחד עם קסם משלו. רונדה הוא הכפר הלבן המפורסם ביותר, למרות שבגודלו הוא מזכיר יותר עיר. מוקד העניין המרכזי ברונדה הוא הגשר המחבר בין חלקי הכפר, ושעובר מעל תהום בעומק של כמעט 800 מטרים. הכפר הלבן אקרוס דה לה פרונטרה מצריך ביקור אף היא, כשסימן ההיכר שלו הוא הבתים היפים המחוברים בקשתות. עוד מומלץ להגיע אל סטניל, כפר לבן שממוקם ממש מתחת לסלע ומראה איך סלע טבעי יכול להפוך להיות גג של מבנה.

אחרי שהבנתם מה מומלץ בדרום ספרד, נותר לכם לשים את פעמכם לאזור שעשוי בהחלט להפוך ללהיט של ממש במפת התיירות האירופאית בשנים הקרובות.

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן