לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

לגור ולטייל באמסטרדם – יומן מדריך

מדי פעם אנו נעלה פוסטים של מדריכים שלנו שגרים בערי אירופה כדי שתוכלו להתרשם מהיום יום שלהם.

| לגור ולטייל באמסטרדם מנקודת מבט של מדריך סיורים ישראלי |

הייתה זו הצעת עבודה מפתה שהביאה אותי ואת בעלי לעבור לאחת הערים היפות באירופה הלא היא אמסטרדם. התמזל מזלנו ואנחנו גרים באזור משגע ממש על נהר האמסטל בסמוך לרחוב prinsengracht, לא רחוק מכיכר Leidsplein. הדרך הטובה ביותר להתנייד בעיר היא איך לא על אופניים, אך אם אתם חדשים ולא ממש מנוסים ברכיבה עכיכר הדאם באמסטרדםירונית צריך מאוד להיזהר, זאת בכל זאת הדרך שבה המקומיים עוברים ממקום למקום. גם הטראם יוביל אתכם לכל מקום במהירות ודי בקלות. כמובן שאין כמו ללכת בעזרת הרגליים שסביר להניח יביאו אתכם למקומות מפתיעים ומיוחדים.

אז קצת על העיר המיוחדת הזו…

יותר מ- 90 קילומטרים של תעלות וקרוב ל- 7,000 בניינים שנבנו במאה ה-18, יש אומרים אפילו לפני כן, אמסטרדם נחשבת לאחת הערים השמורות ביותר כאשר מרכז העיר בקושי עבר שינויים במאות השנים האחרונות. למרות זאת, העיר עצמה איננה רק פיסות של היסטוריה והאטרקציות הרבות שבה עונות בהחלט לצרכים של העידן המודרני, בה את כל ה׳קישוטים׳ שתייר רק יכול לחלום עליהם החל ממסעדות מעולות ובתי קפה, דרך חנויות בוטיק ייחודיות בסטייל וכמובן בתי מלון מהטובים בעולם.

אם אתם מחפשים עיר צבעונית, ססגונית, קצת מוזרה אולי, עיר שיש בה גם היסטוריה, גם קולינריה, גם שופינג והמון קסם ייחודי- אמסטרדם זה כאן ויש לה הרבה יותר מה להציע פרט לסצנת המריחואנה. חשוב לזכור שבקיץ העיר נהיית עמוסה מאוד בתיירים כך שהאטרקציות והמוזיאונים יכולים קצת לעייף ולהתיש אתכם. שלוש אפשרויות: האחת לבוא מוכנים לזה עם הרבה סבלנות השנייה היא לייהנות ממיליון הדברים האחרים שיש לעיר להציע והשלישית היא לחפש אטרקציות שהן פשוט חינמיות, אספר לכם על כמה מהן.

על מה אסור לכם לוותר?

לשבת על גדותיה של אחת התעלות עם דרינק שאתם אוהבים ונשנוש בצד זו חוויה שאי אפשר להסביר במילים. אם אתם קצת יותר נועזים, לכו על סיור תעלות בתוך המים בסירה. לפני זה, אל תשכחו להצטייד בכל טוב מאחת המעדניות שיש בעיר – בקבוק יין, גאודה משובחת, באגט ופירות העונה ישרתו אתכם נאמנה. פיקניק ב- Walsen Park או סתם ישיבה על הדשא בפארק המהמם הזה היא לא פחות מבוסט של טבע לנשמה. באותו אזור תוכלו פשוט להלך לכם בכייף ולהתרשם מהפסלים ועוד מגוון של יצירות אמנות מרהיבות. אם יתמזל מזלכם ונפלתם על יום בהיר, קרני השמש ייצאו בדיוק בזמן הנכון וילטפו את פניכם.

לא תאמינו אבל בעיר יש קונצרט חינמי באחד החללים המפורסמים והגדולים בעולם – Concertgebouw בכל יום רביעי בצהרי היום.

לחובבי אמנות והיסטוריה

אמסטרדם היא עיר של מוזיאונים וכנראה שכמה ימי ביקור לא יכסו אפילו חלק קטן מהם אבל הנה כמה מהחשובים…בית אנה פרנק נחשב לאתר חובה לכל תייר שמגיע, בכל זאת היסטוריה שזורמת בדמינו ובעורקנו. מאוד מומלץ לרכוש כרטיסים מראש דרך האתר כי התורים מעייפים וגם הקופות לא פתוחות לאורך כל שעות היום. כאמור, אמסטרדם מוצפת במוזיאונים מכל הסוגים החל ממוזיאון ואן

אמסטרדם למטייל
אין רגע משעמם באמסטרדם למטייל שמגיע לחקור את העיר, אנו מציעים שלל סיורים בעברית

גוך, דרך המוזיאון הלאומי – Rijksmuseum – יש אומרים שהוא גולת הכותרת של העיר ועד Stedelijk Museum שהוא מוזיאון לאמנות עכשווית ומודרנית המציעה מגוון של תערוכות מרתקות. לחובבי הבירה אי אפשר לפספס את מוזיאון הייניקן ולחובבי הספנות מומלץ להגיע למוזיאון הימי של הולנד. אחד המפורסמים והפופולאריים בעיר הוא מוזיאון הסקס והארוטיקה של העיר.

הכירו את העיר לפי אזורים

כמו כל עיר גדולה גם אמסטרדם מחולקת לאזורים. במרכז אמסטרדם יש את כיכר דאם המחברת את רחוב Damark בו מגוון של חנויות מהממות. זה גם האזור בו תוכלו להתרשם מהתעלות והגשרים. רובע האורות האדומים בהחלט שווה ביקור אבל אם פספסתם, לא קרה שום דבר. מה שכן, אסור לפספס את השוק של העיר – Albert Cuyp Market שנמצא באזור De Pijp. אם יש לכם אקסטרה זמן שווה לקפוץ ל- KNSM שהוא חצי אי מלאכותי שבעבר היה חלק בלתי נפרד מהנמל של העיר אך היום מדובר במופת ארכיטקטורית מרשימה. שכונת יורדאן נחשבת לאחת השכונות היותר יפות ומטופחות בעיר. מגוון של מסעדות, בתי קפה, גלריות לאמנות עכשווית, פרחים ועצים מסביב.

האמת היא שגם אם פשוט תחליטו לזרום עם האווירה, ללכת ברגל מאזור לאזור תיהנו מחופשה אירופאית חלומית באחת הערים ה – באמת מיוחדות.

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן