לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

מדריך קולינרי באמסטרדם

| קולינריה באמסטרדם |

הוי, אמסטרדם.. מה עוד אפשר לומר עליה? זוהי בירת הצעירים הבלתי מעורערת של אירופה, או אפילו של העולם כולו. באמסטרדם אינספור אתרים מעניינים לביקור: מוזיאונים מכל הסוגים (מוזיאון ואן גוך, הרייקסמוזיאום, מוזיאון המדע נמו ועוד), אתרים חשובים מבחינה היסטורית (בית אנה פרנק לדוגמא), פארקים ירוקים, תעלות מים והרבה מאד אתרי בילוי. סיורים בעברית באמסטרדם יאפשרו לכם ללמוד על העיר, וגם להשאיר טעם של עוד לקראת הביקורים הבאים שעשויים בהחלט להגיע.

אפרופו טעם – למרות שלא כולם מתייחסים אל אמסטרדם כפנינה קולינרית כמו פריז או ניו יורק, זוהי עיר בה ניתן למצוא שלל מאכלים טעימים, מסעדות משובחות ותרבות אוכל עשירה.

האוכל של אמסטרדם

המלצות באמסטרדם המתייחסות לאוכל לא בהכרח תהיינה שונות מאשר באזורים רבים אחרים של הולנד. למרות שאמסטרדם היא עיר מתוירת מאד, בה מסעדות בז’אנרים עולמיים שונים, כן תמצאו בעיר ביטוי למאכלים ההולנדיים המסורתיים: נזיד בקר, תפוחי אדמה וגזר, מרק אפונה עם נקניק ועוד. אפשר לנסות את המאכלים האלה לפחות פעם או פעמיים במהלך הביקור, ובכך להרגיש כמו הולנדי אמיתי.

אי אפשר לבקר באמסטרדם ולא לשים לב לתורים הארוכים המשתרכים פתאום ממסעדה או מדוכן כלשהו. סבירות גבוהה שהמקומות האלה יגישו את ה”פאטאט”, צ’יפס מקומי שאוכלים בדרך כלל בתוך קונוס. בחירה מקובלת היא ללוות את הצ’יפס עם מיונז. שמו של המיונז ההולנדי הולך לפניו בעולם כולו, והוא באמת צפוי להיות שונה מכל מה שטעמתם בישראל. אם רוצים לגוון, אפשר לבחור בתוספות וברטבים אחרים: מתוקים, מלוחים או חריפים.

בגזרת הגבינות, שהולנד כולה ידועה בה, מומלץ לשלב בארוחות גבינות מהמיטב ההולנדי  (גאודה לדוגמא). הקינוחים באמסטרדם נחשבים למפתים ול”מושחתים” לא פחות. חלק משמעותי מתשומת הלב צפויים כמובן לקבל הפנקייקים, שמגיעים אף הם בהמון גרסאות טעימות (ולא בהכרח מתוקות, או אפילו לא בהכרח חלביות). אפשר לבחור בין מיני פנקייקס, העונים לשם “פופרצ’ס”, לבין פנקייקים גדולים שדומים במראה שלהם יותר לקרפים שאנחנו מכירים מישראל.

מעדניית גבינות, אמסטרדם

השורה התחתונה: איפה אוכלים באמסטרדם?

היצע המסעדות, הפאבים ובתי הקפה באמסטרדם הוא אינסופי, כך שכל מדריך באמסטרדם שמכיר את העיר יוכל להפנות אתכם למקומות המתאימים לכם. ברמה הכללית אפשר לטעון שבאמסטרדם יש מספיק מסעדות כדי שכל אחד יוכל למצוא את המאכלים שהוא אוהב. ניתן להיעזר בהמלצות על המסעדות שמקבלים במהלך סיורים מודרכים באמסטרדם, לחפש מידע באינטרנט או סתם ללכת על פי האינסטינקטים והתחושה. למשל, בהרבה מאד מקרים מאחורי מסעדה עמוסה מאד בסועדים עומד אוכל איכותי ומזמין.

התשובה לשאלה מה אפשר לאכול באמסטרדם תלויה בחשק הרגעי ובמה שמחפשים. חובבי ההמבורגרים למשל ישמחו לבקר במסעדת Lombardo’s, שנחשבת בעיני רבים למסעדה שמגישה את ההמבורגר הטוב בעיר. מי שמחפש מסעדה איכותית, זוכת שני כוכבי מישלן ועם נגיעות כחול לבן, יוכל לבקר ב-&samhoud places של השף הישראלי מושיק רוט. ארוחה חד פעמית אפשר לקבל גם ב-Vinkeles, מסעדת יוקרה צרפתית מבוקשת מאד – בדרך כלל צריך להזמין אליה מקום הרבה זמן מראש.

מטבחים בינלאומיים רבים מקבלים מקום של כבוד באמסטרדם. בגזרת המסעדות האיטלקיות, שמדברות מאד לחיך של הסועד הישראלי, בולטים שמות דוגמת La Maschera Lillotatini, Bussia,, Piadina Bar ואחרים. מי שמתחשק לו אוכל אסייתי, דוגמת נוספת, ייהנה בוודאי במסעדות דוגמת Krua Thai Classic Resteraunt, Teppanyaki Restaurant Sazanka או Wok to הליכה.

כמובן שיש באמסטרדם מקומות צנועים יותר, חלקם לוקחים לרמת אומנות הכנה של מזון ספציפי. PIQNIQ היא מסעדה קטנה, משפחתית ומצוינת לארוחות בוקר, בראנץ’ או צהריים. ההתמחות של Omelegg – City Center, כמו שניתן להסיק משמה, היא בחביתות (אומלטים). ב-Jacketz אפשר למצוא מאכלים אירופאיים והולנדיים, כשאת עיקר תשומת הלב מקבלים תפוחי האדמה בגרסאות השונות שלהם.

דוכני הרחוב של אמסטרדם

טיולים באמסטרדם מאפשרים לאכול לא רק במסעדות, אלא גם בדוכנים שעצירה בהם היא חלק מתרבות האוכל המקומית. מעבר לצ’יפס המסורתי שהוזכר מעלה, דוכנים של דגי הרינג (נאים או כבושים) מושכים אליהם המוני תיירים ומקומיים כאחד. יש שאומרים שמי שביקר באמסטרדם ולא טעם דג הרינג, לא ממש גילה את העיר.

שם נוסף שמומלץ לשנן הוא “קרוקט”, מאכל מטוגן המצופה פירורי לחם וכולל מילויים מכל סוג: ירקות, גבינות, דגים, בשרים ועוד. דוכנים אחרים מעמידים במרכזם את השטרופ-וופלס. אלו הם וופלים מחוברים שביניהם מילוי של קינמון וסירופ מייפל, שנהוג לאכול בין הארוחות או יחד עם הקפה.

דוכן נקניקיות אופייני לרחובות אמסטרדם

לאמסטרדם בעקבות האוכל

אופציה שתדבר לרבים שרוצים לחקור את הנפלאות של הקולינריה ההולנדית היא סיורים מודרכים קולינריים, שמגיעים במספר גרסאות: אפשר לבחור בסיורים המציעים טעימות ממאכלים מגוונים מהמטבח ההולנדי, או לחלופין סיורים שמתמקדים בסוג מסוים של אוכל (לדוגמא גבינות).

הבירה ההולנדית המשובחת באה לידי ביטוי במקומות הבילוי והאוכל, ואתם צפויים להיחשף אליה במהלך חיי הלילה התוססים של אמסטרדם. עם זאת אפשר לצאת מראש לסיור בירות שהוא כשלעצמו בילוי חברתי מהשורה הראשונה. אופציה אחרת היא לערוך סיור מודרך ב-Heineken Experience, ללמוד על אופן הכנת הבירה ההולנדית הפופולארית הזו וכמובן שגם לטעום.

המסקנה היא חד משמעית: במהלך טיולים באמסטרדם קשה להישאר רעבים

 

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן