לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

9 דברים שאפשר לעשות בבודפשט

9 דברים שאפשר לעשות בבודפשט

בודפשט הקסומה משתרעת משני עברי הדנובה, ומלבד נוף קסום ובלתי נשכח הנשקף אליכם מכל כיוון ומזמין אתכם להיסחף ולהתרגש, היא מציעה גם שלל פעילויות חובה שיאפשרו לכם למצות את המיטב מכל רגע במהלך הטיול, מבלי להשתעמם לרגע. תיהנו!

בודפשט למטייל
בודפשט למטייל

אז מה יש לעשות בבודפשט?

 1. בית הפרלמנט
נתחיל בנקודת הציון המסמלת את העיר יותר מכל, הלא היא בית הפרלמנט רחב המידות הממוקם על גדות נהר הדנובה ושסגנון הבנייה המרשים שלו מהווה מקור בלתי מבוטל להשראה. הבניין, אשר נבנה אי שם בין שנת 1885 לשנת 1902 כולל קרוב לשבע מאות חדרים (!) וכיפתו מתנוססת לגובה של קרוב למאה מטרים. סיורים מודרכים מוצעים לכל אורך היום בתדירות של פעמיים בשעה.
כתובת: Kossuth Lajos tér

2. השוק הגדול – The Great Market Hall
השוק הגדול בשבילכם, הוא שוק מקורה ענק המחולק לשני מפלסים ונחשב לאחד הטובים באירופה כולה. במקום ממתינים לכם מאות דוכנים מגוונים המציגים את מיטב הסמלים ההונגריים לרבות מוצרי פפריקה, בובות מיניאטוריות, בבושקות, מוצרי טקסטיל מעוטרים בחן, מזכרות אותנטיות, פירות, ירקות ועוד ועוד. אתם מוזמנים לשוטט להנאתכם, לשאוף עמוק את האוויר ואת האווירה ולהשתלב בקצב המקומי תוך שאתם מצטיידים בפריטים כאלה ואחרים שישמרו את החוויה הרבה לאחר שתגיעו הביתה.
כתובת: Fővám tér
3. מצודת הדייגים
אם אתם חובבי נוף מושבעים ומכורים לתמונות נוף פנורמיות מרשימות, זה המקום המושלם בעבורכם. מצודת הדייגים, מנקודות העניין הבולטות בעיר ששמה נגזר משוק דגים שהיה מתקיים במקום לשני שנים רבות, ממוקמת במזרח גבעת המצודה ומתחתיה נפרשת לנגד עיני המבקרים גלוית נוף בלתי נשכחת של הדנובה הרוגעת עם בית הפרלמנט שעל גדותיה.
4. גשר השלשלאות 
אחד מסמליה המפורסמים של העיר הוא גשר השלשלאות המחבר בין שני חלקיה והיה לגשר הקבוע הראשון בעיר. הגשר, שנפתח לראשונה בשנת 1849, מעוגן מצדו האחד בכיכר רוזוולט שבפשט ובבודה, בסמיכות לתחנת הרכבל. מצדו הפשטי של הגשר תוכלו לפגוש לעיתים קרובות בהופעות מוזיקליות נחמדות ובחודשי הקיץ תמצאו על הגשר דוכנים קטנים וחינניים המציעים למכירה שלל עבודות יד ושלל פריטים אחרים.
5. Millenarls Park – פארק מילניום בודפשט
פארק המילניום המרשים, ממוקם מאחורי מרכז הקניות Mammut 2 ומציע למשוטטים בעיר הפוגה קלה של שלווה רוגעת. בפארק אגם מלכותי יפה, מסלולי הליכה, מדשאות ירוקות ובקיץ, גם שלל הופעות מוסיקליות.
כתובת: Kis Rókus u. 16-20, 1024
6. טירת בודה
הטירה היפיפייה ממוקמת במרומי הגבעה בגובה של כחמישים מטרים מעל לדנובה ומיקומה המרכזי, המהווה למעשה את הנקודה בה נוסדה העיר, הופך אותה לאתר חובה ברשימה. קורותיה של הטירה משולבים בקורות ימיה של העיר ובתהפוכות שעברו עליה, החל בבנייתה כמענה לכיבוש הונגריה על ידי שבטים מונגולים אי אז במאה ה – 13. עם השנים פותחה המצודה והתרחבה, ניזוקה במהלך מלחמת העצמאות בשנים 1848 – 1849, שופצה והורחבה, שימשה כמרכז המדינה מבחינה פוליטית לאחר מלחמת העולם הראשונה, נכבשה על ידי הנאצים, שוקמה לאחר המלחמה ובשנת 1987 הוכרה באתר מורשת עולמי. על הגבעה תמצאו מגוון נקודות עניין שאסור להחמיץ, וכמובן, תיהנו מתצפית בלתי נשכחת על העיר.
7. Hungarian National Museum
המוזיאון הלאומי המרשים והיפהפה מציג תצוגות ייחודיות המתמקדות בארכיאולוגיה ובהיסטוריה ומציגות אוספים מגוונים הכוללים שלל פריטי קרמיקה וזכוכית ועוד. המבנה הייחודי, אשר תוכנן בידיו האמונות של הארכיטקט Mihaly Pollack, שווה, ללא כל ספק, ביקור בזכות עצמו.
כתובת: VIII. Múzeum krt. 14-16
8. הגן הבוטני וגן החיות של בודפשט
גן החיות העתיק מתוארך לשנת 1866 ועם השנים הורחב ושופץ וגם אוכלוסיית בעלי החיים המוצגת בו גדלה והורחבה באופן משמעותי. כמו כן, מבנים מגוונים ומסוגננים השתלבו במתחם עם הזמן ומזמינים אתכם להתרשמות מיטבית מבנייה בסגנון האר-נובו. הגן, שנהרס כמעט כליל במלחמת העולם השנייה, שוקם מיד לאחריה וכיום לא נופל ברמתו ממיטב גני החיות בעולם המערבי כשהוא מציג כאלפיים בעלי חיים שונים שכל אחד מהם ממוקם בסביבה טבעית ככל האפשר.
9. שייט על הדנובה
אז גם אם שייט על הדנובה נחשב לפעילות קלאסית עד נדושה, אם אתם רוצים לראות את בודפשט מזווית הראייה הטובה ביותר, זו הדרך. במהלך השייט תוכלו להתרשם ממיטב האתרים, האטרקציות והמבנים שבעיר על שני צדדיה, כך שאם הזמן שלכם בעיר קצוב, תוכלו ליהנות במהלך השיט מסקירה מקיפה על קצה המזלג, או לחילופין, לתכנן באופן עצמאי את תכנית הטיול שלכם בעיר בהתאם להתרשמותכם האישית במהלך השייט. וכמובן, תוכלו לבחור בשיט לילי ולצפות בעיר הקסומה המנצנצת על מרקע שמי הלילה.
תיהנו מכל רגע!

להזמנת סיורים מודרכים בעברית בבודפשט פנו אלינו-

טל: 03-5551080

או למייל: info@cityul.co.il

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן