לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

מסע רכבות באירופה

מסע רכבות באירופה

| בודפשט, וינה ופראג בחופשה אחת |

מטיילים רבים שואלים אותנו – “כבר סגרנו חופשה של שבוע, זה לא יותר מדיי זמן לשהות בעיר אחת?” אז זה כמובן תלוי בהעדפה של כל מטייל ומטייל, אבל הרבה פעמים התשובה היא – כן, זה יותר מדיי. למעשה בשבוע ימים תוכלו לעשות מיני מסלול “חוצה אירופה” קטן. ובמקום להספיק לבקר בעיר אחת, תספיקו לבקר בשלוש(!). הנה אנחנו זורקים לכם רעיון – מסע רכבות “אירופאי קלאסי” בין הערים – בודפשט, וינה ופראג. יומיים או שלושה בכל עיר, מהיפות ביותר של אירופה. לא תתפסו את הרעיון בשתי ידיים?

מעבר בין המדינות במטוס אמנם יהיה מהיר, אבל לרוב יקר ולא יאפשר לחוות את המדינות במלואן. הנסיעה ברכב יכולה להיות חווייתית ולהציע לכם גמישות במסלול ובלוח הזמנים, אבל מנגד זה לא תמיד פשוט לנהוג במדינה זרה עם חוקים חדשים (מה גם שלפעמים צריך לעבור מאות קילומטרים בנסיעה בודדת).

כל אלה משאירים אותנו עם רעיון קצת אחר, לא בהכרח פופולרי, אבל מאד מקורי וחווייתי – לטיול הבא שלכם באירופה, והוא מסע רכבות. בחרנו מספר יעדים שטיול מהסוג הזה מתאים עבורם: בודפשט, וינה ופראג. אתם מוזמנים לחגור חגורות, להגביר מהירות ולצאת יחד איתנו למסע הרכבות באירופה. 

היתרונות: נופים, מהירות.. ואדרנלין 

מסע רכבות באירופה הוא יופי של דרך לעבור בין ערים וגם בין מדינות. הסיבה הראשונה היא שרכבת היא מהירה, אפילו מהירה מאד. יש באירופה רכבות שמגיעות למהירות של מאות קילומטרים, מה שאומר שפשוט אתם יכולים להספיק לראות יותר (בטח בהשוואה לאוטובוס או לרכב פרטי).

הרכבות מאפשרות לנו להרגיש כאילו אנחנו נוסעים בתוך גלויה. מדובר בתפאורה יוצאת מן הכלל שמלווה אתכם במשך שעות. בניגוד לנהיגה ברכב בה אתם צריכים להיות מרוכזים בכביש ולא בנופים הנמצאים מסביב, בנסיעה ברכבת ניתן למקד את מלוא תשומת הלב בנופים הנגלים לפניכם – מכפרים ועיירות ציוריות שלעולם לא הייתם רואים בנסיעה רגילה על האוטוסטרדה, דרך אגמים נסתרים ונהרות שנדמה כאילו מלווים אתכם לאורך כל הנסיעה.

הקווים המרכזיים העוברים בין היעדים 

אחת האופציות הנפוצות ביותר למעבר בין בודפשט, וינה ופראג היא ברכבות ה-RailJet האוסטריות. אלו הן רכבות שמחברות בעיקר את וינה עם שלל יעדים ברכבת: פראג או בודפשט במקרה הזה. הרכבת מגיעה למהירות מקסימלית של כ-230 קילומטר בשעה, שתאפשר לכם לגמוע מרחקים עצומים בפרק זמן קר. המחיר הוא ממש לא נורא בהתחשב במרחקים האלה. ניתן פעמים רבות למצוא כרטיסים במחיר של כמה עשרות יורו, כאשר בהזמנה מוקדמת (ולפעמים גם בהזמנה של הרגע האחרון) המחירים לפעמים נוחים אפילו יותר.

התדירות של הרכבות האלה היא בהחלט משביעת רצון גם כן, מה שאומר שלא תצטרכו להמתין ימים או לילות לכל רכבת. המסלול של הרכבות הישירות בין פראג לוינה לדוגמא יוצא לרוב כשמונה פעמים ביום, כאשר משך הנסיעה ממש לא נורא – כארבע שעות. ניתן לרכוש כרטיס נייר וכרטיס אלקטרוני, שיהיו זולים יחסית, אבל גם כרטיס עם תא שינה או מיטה במחיר כפול (לנסיעות הלילה בלבד). אנחנו ממליצים לכם בכל מקרה לתכנן מראש את הנסיעות וגם להזמין במידת האפשר כרטיסים עוד מהארץ, כי זה אמור להפוך את החיים שלכם לפשוטים יותר ולמנוע מכם סיבוכים במהלך השהות במדינות עצמן.

מה עושים ביעדים עצמם? 

בין בודפשט, וינה ופראג ניתן לעבור במסלולים שונים. אנחנו ממליצים לכם לא להסתפק במעבר בין ערי הבירה האלה, אלא גם לבקר בכל אחת מהן. ערי התיירות האלה מציעות שורה ארוכה של אטרקציות, המצריכות ביקור של מספר ימים לפחות – כך שניתן לרדת מהרכבת, להגיע עד לעיר עצמה ולחקור אותה. קחו בחשבון שבחלק מהמקרים תצטרכו רכבת, אוטובוס או מונית כדי להגיע למרכז העיר עצמה, אבל מנגד הערים האלה מרושתות היטב מבחינת התחבורה הציבורית.

במקרים של שהות קצרה יחסית בערים, יכול מאד להיות שתעדיפו לראות בעיקר את הטופ שבטופ שלהן. מומלץ לסקור את אתרי החובה מבעוד מועד ולהחליט מה מעניין אתכם. אופציה אחרת ומומלצת אפילו יותר היא לצאת לסיורים מודרכים (בעברית כמובן :), ולקבל הצצה אל מאחורי הקלעים של העיר, עם מדריך מקומי.

להזמנת סיורים בעברית בבודפשט – לחץ כאן

להזמנת סיורים בעברית בוינה – לחץ כאן

להזמנת סיורים בעברית בפראג – לחץ כאן

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן