לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

מקומות בילוי בסביליה דרום ספרד

מקומות בילוי בסביליה דרום ספרד

אחת הערים המסעירות באמת בספרד היא סביליה, עיר קדומה שעברה כמה וכמה חילופי שלטון שהותירו בה כל אחד את רישומו ואתרי תיירות מהיפים ביותר שישנם בספרד. סביחיה היא העיר הרביעית הגדולה בספרד אבל מעולם לא איבדה את הצביון הייחודי הפראי שלה כבירת אנדלוסיה הדרום-מערבית. האזור עצמו משמש חבל הארץ העיקרי שבו מתרכזים הצוענים הספרדים, ויחד עם השפעות השלטון המוסלמי שהיה בה, הקהילה היהודית הגדולה והחשובה שחיה בה עד גירוש ספרד, ברור למה היא מציעה למטיילים בה טיול מרתק בסגנון מנהרת הזמן עד התקופה המודרנית והתוססת העכשווית.

הקתדרלה המפורסמת של העיר

כל תקופה הותירה בסביליה את המבנים המרשימים שלה. אי אפשר לטייל בעיר מבלי לבקר בקתדרלה הגדולה של סביליה הנמצאת במרכז העיר, כצפוי ממדינה קתולית כל כך. כמו מבנים אחרים בספרד שעברו מדת לדת, גם מבנה זה שימש מסגד מוסלמי במקור ועבר לשימוש הנוצרים כשנכבש במאה ה-13. המבנה מעוטר באין ספור מוטיבים ועבודות אמנות בסגנונות גויים ובארוקיים, איקונות עץ של ישו מהתחנות בחייו, ומגדל פעמונים מפורסם הנקרא חירלדה, שממנו אפשר לצפות על סביליה. כמו קתדרלות אחרות, גם בזאת קבורות דמויות מפורסמות כמו כריסטופר קולומבוס ובני משפחות המלוכה לדורותיהן. שריד יפה לימי המוסלמים אפשר למצוא בחצר התפוזים, במזרקה ששימשה לרחיצת רגלי המתפללים במסגד.

הקורידה

למרות מחאה מתגברת נגד הספורט המדמם הזה, מלחמות השוורים בספרד ממשיכות להתקיים, ואפשר לבקר בזירת הקרבות הנקראת פלאסה דה טורוס שבה מתקיימת הקורידה בסיור מאורגן בזירה ובמוזיאון המטדורים במקום. חובבי הז’אנר יכולים לבקר בקרבות עצמם, ובכל מקרה מומלץ להכיר את הפן הזה של תרבות ספרד, גם משום שהוא שופך אור מעניין על האופי התרבותי של המקום.

פלמנקו, האש שבנשמה

יותר מכל חבל ארץ אחר, אנדלוסיה היא למעשה כור ההיתוך והייצור של הפלמנקו, ששורשיו שלובים זה בזה מהמוזיקה הערבית, המוזיקה היהודית והמוזיקה הצוענית. אם כבר לשמוע פלמנקו אותנטי, אין כמו סביליה האנדלוסית כדי להכיר לכם את האמנות המסעירה הזאת בשירה ובריקוד שמוגשים היום גם במגוון של השפעות מוזיקליות אחרות. בסביליה תמצאו את מוזיאון הפלמנקו שמלמד עליו כל מה שצריך לדעת, כולל סדנאות ריקוד. בסביליה עצמה תמצאו מועדוני פלמנקו ומקומות קטנים הנקראים טבלאו, שלא השתנו והם מציעים לכם מופעי פלמנקו משובחים. רובע סנטה קרוז ורובע טריאנה מלאים במועדוני פלמנקו כאלה שתוכלו למצוא בקלות.

רובע סנטה קרוז

לחובבי ההיסטוריה היהודית מומלץ לבקר בסמטאות הצרות של הרובע. מלבד הטבלאו של הפלמנקו הפזורים בו, הוא שימש פעם הרובע היהודי ולכן יש בו עדיין שמות יהודיים לרחובות מסוימים. גם הארכיטקטורה המעניינת ממחישה כיצד חיו פעם בשכנות באירופה העתיקה בני כל הדתות. היום תמצאו בה גם מלונות קטנים משפחתיים פה ושם לחובבי מקומות עם אווירה שיש בו היום גם מקומות בילוי כמו בתי קפה וכיכרות, חצרות מלאות פרחים בסגנון הספרדי הידוע ובתים מעניינים.

פעילויות לילדים

בסביליה ובסביבותיה יש לא מעט פארקי נושא שיכולים לעניין ילדים. בגדה המערבית תמצאו את האי הקסום, פארק היסטורי ענק שמציג את תור הזהב של ספרד, שהיה גם שיא הפריחה של הקהילה היהודית ובו התגלתה אמריקה על ידי כריסטופר קולומבוס. הפארק מחולק לשבעה אזורים והוא מציג מופעים ואטרקציות כמו ראפטינג ואנקונדה, ורכבת הרים נועזת במיוחד. גן החיות הנהדר הנקרא מונדו פארק מחולק לגן בטוני וגן חיות ולאזורים שונים לפי נושאים כמו קקטוסים וג’ונגל ועוד. הילדים יתרוצצו ואתם תוכלו לנוח בינתיים. אטרקציות ומתקנים שונים ממתינים לכם גם בפארק המים ידוע אקואופוליס, שבו תוכלו להתרענן.

אלקאזאר המצודה המלכותית

שריד נוסף לתקופת הערבים בעיר ששימש את מלכיה אחר כך. ליד כיכר דון חואן תמצאו מבנה הבנוי כמיטב המסורת של האזור בשילוב סגנונות בהתאם לתפקידיו. פסיפס רומי ועמודים, ערבסקות ערביות, מגני דוד וסמלי מלכים נוצריים. מכאן תכננו את כל ההפלגות לגילוי העולם החדש כמו הפלגת הסנטה מריה של קולומבוס. המצודה הייתה מבצר ערבי במקור אבל הורחבה על ידי הנוצרים ועדיין משמשת לאירוח משפחת המלוכה הספרדית בביקוריה בסביליה. תמצאו בה חצרות ואולמות מעניינים וגנים מרהיבים ואסתטיים מאוד להתרגעות בין השיטוטים.

כיכר ספרד ופארק מריה לואיזה

משרדי הממשלה והמוזיאונים היפים נמצאים בבניינים בכיכר ספרד, פלאסה דה אספנייה, שנמצא בתוך הפארק מריה לואיזה. שם תוכלו לחזות בכל היופי הארכיטקטוני והאמנותי המרשים במקובץ בין תעלות המים והגשרים. בכיכר תראו קירות שתוכננו במיוחד על ידי אדריכל והם מעוטרים באריחים מצוירים שמוקדשים לכל הפרובינציות והחבלים של ספרד. שם אפשר להתרשם מהאסתטיקה המרשימה והיחס המכבד להיסטוריה של ספרד ולאמנות שלה.

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן