לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

פראג – אתרים שאסור לפספס

| פראג – אתרים שאסור לפספס |

על פראג, בירת צ’כיה, נכתבו שירים וסופרו סיפורים רבים. “העיר המוזהבת” היא יעד קלאסי ומומלץ מאד לביקור עבור כל הרכב של מטיילים. פראג נחשבת לאחת הערים היפות באירופה, כשבכל רחוב או קרן פינה בה עשויה להתגלות פנינה ארכיטקטונית כזו או אחרת. טיול בפראג מאפשר לכם להיחשף לשלל אטרקציות, עם מספר אתרי חובה שפשוט אסור לוותר עליהם. אז מה באמת מומלץ בפראג?

להזמנת סיורים בעברית בפראג – לחץ כאן

גשר קארל (צ’ארלס)

גשר קארל, העובר מעל לנהר הוולטבה, נחשב לאחד הסמלים הבלתי מעורערים של פראג. הליכה לאורכו, מרחק של כ-515 מטרים, היא בבחינת עולם ומלואו: בצידי הגשר עשרות פסלים מרשימים, שמציגים במלוא הדרם שליטים וקדושים מהנצרות (אלו הם העתקים של פסלים הפזורים במוזיאון הלאומי בעיר). סיורים מודרכים בעברית בפראג יוכלו ללמד אתכם על ההיסטוריה של הגשר והפסלים, שהיא מרתקת בכל קנה מידה.

בגשר קארל אין רגע דל, לא משנה מתי תגיעו אליו. בגשר יש המוני אמנים, שישמחו לצייר את הקריקטורה שלכם ולהציע לכם יצירות פרי עמלם, ולצידם מוזיקאים ורוכלים התורמים לאווירה התוססת. הנוף הנשקף מהגשר הוא עוצר נשימה, ביום ובלילה כאחד. כל אלה מסבירים מדוע סביר שתבקרו בגשר קארל יותר מפעם אחת במהלך הטיול שלכם בפראג.

שייט על הוולטבה

שייט על נהר הוולטבה מוצע במספר וריאציות, ומומלץ שלא לוותר עליו במהלך ביקור בפראג. תוכלו לעשות את זה על גבי סירת פדלים בצורה האהובה עליכם או על ילדכם: ברבור, מכונית ועוד. אופציה נוספת היא לבחור בשייט המשלב ארוחה איכותית, מסיבת ריקודים, הופעה מוזיקלית חיה או כל אטרקציה אחרת. השייט מאפשר לכם לעבור בסמוך לכמה מהאתרים היפים של פראג: תוכלו לראות מהסירה את הטיילת השוקקת, הגשרים היפים של פראג, מבנים מיוחדים כמו “הבית הרוקד” ועוד.

כיכר העיר העתיקה

ה-כיכר המפורסמת של פראג, ומקום נוסף בו ביקור אחד אינו מספיק. בסביבת הכיכר מספר מבנים יפים, כולל כנסיית טין ובית העיירה.  אי אפשר שלא להזכיר את הסיבה שמביאה המוני אנשים להתקבץ בכיכר מדי שעה – השעון האסטרונומי, בו בכל שעה עגולה נערך מופע קצר אבל חביב מאד של דמויות היוצאות מהשעון. בכיכר תוכלו למצוא אמנים, פסלים
אנושיים והפתעות אחרות. בסביבת הכיכר מסעדות ובתי קפה, שאמנם נחשבים ליקרים ביחס לעיר אבל מאפשרים לספוג את האווירה של הכיכר במלואה.

כיכר ואצלב

כיכר ואצלב, שמבחינת הצורה שלה היא דווקא שדרה מלבנית ולא כיכר עגולה, היא הלב הפועם של העיר החדשה בפראג. היא מתפרשת על פני כ-750 מטרים, החל מהמוזיאון הלאומי הבולט בכיפת הזכוכית העצומה שלו ועד לרחובות הקניות. בכיכר ההומה תמצאו פסלים, אנדרטאות (החשובות הן אנדרטת ואצלב והאנדרטה לזכר יאן פאלאך), פרחים, ספסלים ועוד. מסביב, שלל בתי עסק וחנויות שמסבירים מדוע אין הרבה מקומות תוססים מהכיכר הזו בפראג. זוהי נקודה מרכזית לטיול בעיר, מקום בילוי נהדר בשעות היום או הלילה ואתר שבמהלך ההיסטוריה נקשרו אליו חלק מהסיפורים החשובים ביותר של פראג.

מצודת פראג

מצודת פראג בולטת מנקודות רבות בפראג. במהלך טיולים בפראג מומלץ שלא להסתפק במראה שלה מרחוק, אלא לעשות את הדרך למתחם המצודה עצמו. הטירה העצומה הזו, שהיא גם העתיקה ביותר בעולם, נחשבת לפלא ארכיטקוני. במתחם פזורים כנסיות (המפורסמת והחשובה בהן היא קתדרלת ויטוס הקדוש), ארמונות, מוזיאונים קטנים (למשל מוזיאון הצעצועים החביב), סמטאות (חפשו את הבית של פרנץ קפקא) ומבנים עתיקים אחרים. מומלץ לצפות בטקס החלפת המשמר בשערי המצודה, ולא לוותר על תמונות פנורמיות של העיר הנשקפת מבעד לחומות.

הרובע היהודי

לפראג היסטוריה יהודית עשירה, שסביר להניח שתעניין רבים מהישראלים המבקרים בעיר. סיורים בעברית בפראג מתמקדים פעמים רבות בהיסטוריה הזו, שבאה לידי ביטוי מובהק ברובע היהודי העתיק, יוזפוב. מעבר לעובדה שמדובר ברובע שאין הרבה יפים ממנו בפראג, הוא מציע מספר מוקדי עניין, ביניהם: המוזיאון היהודי (שלדעת רבים הוא העתיק מסוגו באירופה), בית הקברות היהודי בו נמצא גם קברו של המהר”ל מפראג, בית הכנסת הישן-חדש ומספר בתי כנסת נוספים.

גבעת פטרין

גבעת פטרין נחשבת לאחת הריאות הירוקות של פראג, ונקודה מצוינת לטיולים רומנטיים או משפחתיים בעיר. הגבעה מתנשאת מעל לעיר, ואפשר להגיע אליה ברגל או ברכבל. היא מציעה תצפית עוצרת נשימה על פראג – בעיקר אם עולים לראש של מגדל רוזלנדה, העתק “קטן” (גובהו כ-60 מטרים( של מגדל אייפל. לצד המגדל תמצאו על גבי הגבעה מבוך מראות, מצפה כוכבים, חממות פרחים, מבנים יפים ומסלולי הליכה, כולל אחד שיביא אתכם עד למצודת פראג.

גן החיות של פראג

אתר חובה נוסף בטיול עם ילדים בפראג, אבל ממש לא רק. גן החיות הזה מככב במקומות הראשונים ברשימות המציגות את מיטב גני החיות בעולם, ולא קשה להבין למה: הוא מאפשר לכם לפגוש למעלה מ-4,000 חיות מיותר מ-600 מינים. בגן החיות יש אזורים שיפתחו את הדמיון של כל אחד (כי מי לא רוצה לבקר באי קופים או בג’ונגל?). גן החיות הזה גדול, מסודר ומציע גם מבנים מקורים המתאימים  לכל מזג אוויר.

 

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן