לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

שווקים וקניות בפריז

| שווקים וקניות בפריז |

הכנו במיוחד עבור מכורי השופינג מביניכם, רשימה שכל מטייל בפריז חייב להכיר

לפריז יש הרבה מאד יתרונות מבחינה תיירותית, כשחלק ניכר מהאנשים המבקרים בה מחליטים מראש להקדיש פרק זמן מסוים – שיכול להיות ארוך – לקניות. לא בטוח שאתם צריכים להשקיע את כל החסכונות שלכם בביצוע קניות בפריז, כי עדיין רמת המחירים נוטה להיות יקרה יחסית (דומה לישראל ולעיתים יקר ממנה). יחד עם זאת, אתם יכולים להיחשף לשופינג בסטייל מקומי, בלעדיו נראה כי טיול בפריז לא יכול להיות שלם.

אז איפה קונים בפריז?

אם תשאלו רבים מהו המקום האידיאלי לקניות בפריז, סביר להניח שהרבה מהם יציינו קודם כל את שדרות שאנז אליזה היוקרתיות. השדרות האלה מצריכות ביקור בכל מקרה, וניתן למצוא בהן חנויות מעצבים מהטופ העולמי, חנויות שהביקור בהן הוא בבחינת חגיגה לעיניים (גם אם לא רוכשים דבר): למשל חנויות של לואי ויטון או הוגו בוס. בשאנז אליזה יש כמה מקומות מומלצים ואטרקטיביים ייחסית לקניות, למשל החנות הענקית של מוצרי דיסני – חובה במהלך טיול עם ילדים בעיר – או החנות Sephora שהמחירים בה סבירים ביחס לשדרה. יש שטוענים ששאנז אליזה הפכה עם השנים למקום פחות אופנתי, כשעל פי התפיסה הזו המקום מתאים יותר למי שרוצה לשבת בבית קפה באווירה מקומית. אתם מוזמנים להגיע לשדרה ולהחליט בעצמכם מה אתם רוצים לעשות בה.

כך או כך, יש מספר רחובות מרכזיים בהם מתרכזת הסצנה ההומה מאד של קניות בפריז. סיורים מודרכים בפריז יכולים לעבור למשל ברובע המארה או הרובע הלטיני, שמעבר ליופי שלהם ולחשיבותם ההיסטורית מציעים לא מעט גלריות, חנויות בוטיק וחנויות עם “שיק” צעיר. מומלץ לבקר ברחוב Rue de Rennes ברובע השישי, שמציע חנויות אינטימיות לצד סניפים מקומיים של רשתות בינלאומיות מוכרות. רחוב ריבולי ידוע בחנויות יוקרה אבל גם בסניפים של רשתות מהטופ הבינלאומי, ויש גם אפשרות למצוא בתי עסק נוספים עם מחירים סבירים יותר ברחובות הצדדיים שלו.

בתי הכלבו הגדולים של פריז נמצאים במרחק לא גדול מבית האופרה המפורסם של העיר, באזור בולבאר הוסמן. כמה מאתרי הקניות שמצריכים אזכור הוא הגאלרי לה פאייט, אולי המפורסם במרכזי הקניות – לא רק בעיר אלא בצרפת כולה. בתשע הקומות שלו תמצאו רשימה אינסופית של פריטים, שמסבירים מדוע יש שמקדישים לו חצי יום עד יום שלם. לא תמיד המחירים זולים, אבל אין ספק שמדובר בחווייה גדולה. עוד מומלץ לבקר בבית הכלבו פרינטמפס, הנמצא בסמוך ונחשב במידה רבה למתחרה של גאלרי לה פאייט.

מבחינת רשתות, מומלץ לשנן כמה שמות של חנויות מוצלחות בפריז. כך לדוגמא ב-Decathlon תמצאו בעיקר בגדי ספורט וציוד לטיולים (שכנראה יהיה פחות רלוונטי עבורכם). Citypharma היא רשת קוסמטיקה עם מחירים אטרקטיביים מאד, וברשת Monoprix ניתן להיתקל בלא מעט מקרים במציאות של ממש.

השווקים של פריז – חוויה אותנטית

בהרבה מאד ערים בעולם שווקים מהווים יופי של דרך להתחכך באוכלוסיה המקומית, ליהנות מחגיגה של מראות, ריחות וטעמים או לרכוש מוצרים במחירים סבירים יחסית. האיכות לא תמיד גבוהה, אבל עדיין אם מחפשים היטב ניתן למצוא כמה מציאות של ממש.

אחד השווקים האותנטיים של פריז פועל רק בסופי השבוע, וזהו שוק הפשפשים העונה לשם “קליניאקור”. במאות הדוכנים שלו תמצאו הכל מהכל, כשבאופן מעט מפתיע הסדר שורר כאן והדוכנים הם נקיים וללא רבב. בחלק מהמקרים יש מקום למיקוח, ומומלץ לנסות את זה בכל מקרה. חובבי האופנה הצעירה ישמחו בוודאי לבקר בשוק קטן הרבה יותר בשם מופטרד, ובו מספר לא מבוטל של פריטי אופנה מגניבים.

בפריז תמצאו מספר שווקים מיוחדים המתמקדים בנושא ספציפי, דוגמת שוק הפרחים או אפילו שוק הציפורים. האספנים שביניכם ישמחו לשים את פעמיהם לשוק הבוקיניסטים, בו מבחר רחב של ספרים עתיקים, גלויות, עיתונים ישנים, מגזינים צבעוניים ועוד.

כמה טיפים בדרך לחיסכון

פריז כאמור אינה העיר אליה מומלץ לבוא עם מזוודות ריקות, במחשבה למלא אותן באינספור מוצרים. מי שרוצה בכל זאת לרכוש מוצרים במחירים זולים יוכל להתמקד באזורים המתוירים פחות של העיר, לשוטט בשווקים של פריז או לכוון את עצמו למועדים בהם מוצעים לפעמים סיילים משתלמים ברשתות ובחנויות ברחבי העיר, כולל באזורים המתוירים יותר. מדריך בפריז סביר להניח שיגיד לחובבי הקניות לסמן ביומנים שלהם את תקופת סוף העונה, החל מאמצע חודש ינואר לערך.

עוד מומלץ לברר על פריטי וינטאז’, שלפעמים הם זולים יותר (אבל לא תמיד). אופציה אחרת לחיסכון, שלא מתאימה לכולם אבל עדיין מצריכה אזכור, היא רכישה של פריטים בחנויות יד שנייה.

להזמנת סיור מודרך בעברית בפריז – לחצו כאן

גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן