לפרטים והזמנות - התקשרו עכשיו - 03-5551080 | info@cityul.co.il

חם גם בחורף – סצינת המרחצאות בבודפשט

| סצינת המרחצאות בבודפשט |

מקור השם “בודה” – שמה של אחת משלושת הערים אשר בודפשט מהווה את האיחוד שלהן – הוא מהמילה הסלאבית למים, וודה. אם לא די בכך, גם שמה הקדום של בודפשט אשר ניתן לה על ידי הרומאים הוא “אקווינקום”, שפירושו מים בלטינית. בעוד שניתן בקלות לחשוב שהזיהוי של בודפשט עם מים מתקבל מתוך מיקומה על גבי נהר הדנובה, למעשה, הקשר של העיר למים הוא שורשי הרבה יותר.

בודפשט יושבת על קו שבר גיאולוגי שיוצר נביעה טבעית של מעיינות חמים. בתוך תחומי העיר מצויים כמאה ועשרים מעיינות שכאלה, רובם מתאפיינים בסגולות רפואיות, וכולם מניבים מים בטמפרטורה גבוהה לאורך כל חודשי השנה.

הדבר היה ידוע לכל המתיישבים בבודפשט באלפי השנים האחרונות, וכולם נהנו מן המעיינות החמים והנעימים הללו. ישנן עדויות לטבילה במעיינות החמים כבר מתקופת האבן, והמתיישבים באזור בעת העתיקה בנו מרחצאות קדומות. הרומאים בתורם החלו לבנות מרחצאות מודרניים, וגם המגיארים אשר החליפו אותם במאה התשיעית לא וויתרו על התענוג. אך תור הזהב של המרחצאות הגיע כאשר העותומנים השתלטו על העיר, והשרישו בה את תרבות הרחצה שלהם.

בזמן הכיבוש האוסטרי באמצע המאה ה-17, השמידו הכובשים את רוב המבנים התורכיים, אך דווקא את המרחצאות השאירו, וכך תרבות המרחצאות שרדה. היא שרדה גם את הקומוניזם ונותרה עד היום, כאשר לרבים מבני העיר הביקור במרחצאות הוא הרגל קבוע.

המרחצאות כיום

כיום פועלות בבודפשט כעשרים מרחצאות שונות. המבקרים במרחצאות יכולים ליהנות מטבילה מרגיעה במים החמים אשר ממלאים את בריכות הרחצה ומגיעים הישר מן המעיינות הטבעיים שבעיר. בין המרחצאות ניתן למצוא כאלה עתיקות יותר, אשר פועלות עוד מן התקופה התורכית, וניתן למצוא חדשות יותר, אשר מתהדרות בחזות הרפואית והנקייה של העידן המודרני.

ישנם עוד מאפיינים רבים אשר מבדילים בין המרחצאות השונות, כאשר רובם סטנדרטיים, כמו גודל בריכות הרחצה ומספרן. אחרים נוגעים לעיצוב ולחזות החיצונית של המקום, לשירותים שהוא מעניק – כאשר חלק מן המרחצאות מציעות גם שירותי ספא – וכמובן, לנוף שהוא מציע. כך ישנן מרחצאות מקורות וסגורות, ישנן כאלה בעלות חלונות המשקיפים על נופי העיר היפהפיים, וישנן מרחצאות המצויות באוויר הפתוח, ומעניקות את האפשרות ליהנות מהניגודיות המרגיעה של טבילה במים החמים על פני מזג האוויר הסגרירי של החורף ההונגרי.

עם זאת, המרחצאות כולן חולקות מכנה משותף אחד – מים מרעננים בטמפרטורה של כ-30 מעלות (כאשר בריכות רחצה קרירות יותר עשויות להיות בטמפרטורה של 27 מעלות או פחות, ובריכות חמימות יותר עשויות לטפס אף עד ל-38 מעלות.

Gellert Pool

כמה מן בתי המרחץ הבולטים בעיר

  • גלרט : המרחצאות של גלרט הן אגף נפרד במלון גלרט, והן מפוארות ממש כמו המלון. עם פסלי אריות, פסיפס טורקיז ועמודי שיש, מדובר באחת מן המרחצאות המרשימות ביותר בעיר. אך גלרט אינה מובילה רק בחזות, ומגוון בבריכות שחייה מחוממות ובשתי בריכות רחצה, כאשר חלקן תחת כיפת השמים. בנוסף, המקום מציע סאונות ושלל טיפולים.
  • קיראלי: המרחצאות של קיראלי הן שריד מן התקופה התורכית, והן נבנו לראשונה לפני כארבע מאות וחמישים שנה. הן נבנו בין חומות העיר כדי לאפשר לחיילים ליהנות מהן גם במקרה של מצור, וניתן למצוא בהן את הבנייה המסורתית של בריכת רחצה מתומנת עם בריכות קטנות יותר, סאונות וחדרי אדים סביבה.
  • סייצ’ני: אחת מן המרחצאות היחידות הפתוחות לשני המינים במקביל – ועם זאת, הדבר לא בא על חשבון הגודל והפאר. מדובר בקומפלקס ספא מן הגדולים באירופה אשר נבנה לראשונה בראשית המאה ה-20. המקום כולל שלוש בריכות תחת כיפת השמים ובריכות מקורות נוספות, בינן בריכות שחייה לצד בריכות רחצה, והן חדרי אדים וסאונות.
גלילה לראש העמוד
×
דילוג לתוכן